Personal | Stage, school en veranderingen.

Veranderingen, kleine en grote.
In de afgelopen periode is er best veel veranderd.
Vandaag babbel ik jullie eventjes bij, want wat is er veranderd en waarom?
Benieuwd?
Ja vandaag vond ik het wel weer tijd voor een 'praat' blogje.
Niet zo zeer omdat ik dit nou zo vaak doe, maar gewoon ook voor mijzelf zodat ik even op een rijtje kan zetten wat er de afgelopen periode zich allemaal af heeft gespeeld.
Maar natuurlijk ook om jullie naast de pictures of my life artikeltjes een beetje op de hoogte te brengen met hoe het er nu bij mij voorstaat.

1ste stagejaar afgesloten. 
Na de afgelopen kerst vakantie begon ik zoals jullie misschien wel hebben meegekregen via twitter aan mijn laatste periode op mijn stage van het eerste jaar.
Dit was op een kinderdagverblijf.
Dat dit mijn laatste paar weken waren dat bracht verschillende gevoelens naar boven.
Ik heb best wel een ontwikkeling door gemaakt op positief en negatief gebied en dat speelde ook wel mee de laatste paar weken. Juist heel positief, want het ging goed en ik zat lekker in mijn vel.
En nu waren het juist die laatste paar keer.
Aan de andere kant was het nu wel goed, ik was er klaar mee.
Niet klaar van ik vind het niet leuk, maar klaar mee van; ik vind het goed zo, heb het er fijn gehad maar ben nu gereed voor een nieuwe uitdaging.
De laatste 2 dagen op deze stage waren ook dagen waar ik behoorlijk tegen op heb gezeten.
Je hebt die kinderen toch groot zien worden, je hebt ze hun eerste paar stapjes zien zetten of hun eerste woordjes horen uit spreken. Dit is mooi om mee te maken en dit schept dat ook vaak een band.
En dan moet je weg.
Ja, met een klein traantje en een grote lach heb ik deze stage periode kunnen afsluiten. Ik ben blij.

Nieuwe klas.
Naast dat ik mijn eerste stage week er op had zitten, stond er een toets week voor de deur.
Dit was een toets week met 2 best wel zware toetsen. Van de een heb ik al de uitslag; die heb ik gehaald.
De ander die hoor ik waarschijnlijk pas na de vakantie.. Nog even in spanning zitten.

Daarbij kwam ook dat we die week van de toetsweek te horen kregen in welke klas we kwamen te zitten.
Ik deed namelijk de opleiding pw 3/4, die 3/4 werd nu ingedeeld in 3 en 4. Ze hadden eerst gezegd dat de hele klas uit elkaar zou vallen en aangezien wij een aardig hechte klas hadden (met allemaal meiden en 1 jongen) was dit toch wel koud op ons dak gevallen. Gelukkig kwam dit goed want alleen de niveau 4ders zijn naar een andere klas en de rest zit gewoon nog bij elkaar, met een aantal van de andere klassen dan. De klas is op dit moment nog wel even wennen, want buiten de nieuwe en andere mensen zitten we nu ineens weer met 27 man ipv 17 man in de klas. Dat is een groot verschil!

En een nieuwe stage.
Nu ben ik ook begonnen aan mijn tweede en laatste (als het goed is en daar ga ik wel vanuit) stage jaar.
Een hele verandering.
Vooral omdat ik een heel jaar vollop heb mee gedraaid op een kinderdagverblijf met een verticale groep (0-4 jaar) en waar de kinderen de hele dag aanwezig zijn en ik nu op een peuterspeelzaal zit waar de leeftijd vanaf 2 tot 4 jaar is en dit in 2 dagdelen en de vrijdag in 1 dagdeel is verdeeld. Dit houd in dat ik op donderdag 2 verschillende groepen heb, totaal iets anders dan op mijn oude stage.
De eerste dag merkte ik gelijk het verschil al; op het kdv ben je eigenlijk meerdere deel van de dag bezig met het zorgen voor de kinderen naast het spelen. Bij de peuterspeelzaal daar gaat het juist meer om het spelen, ze komen daar om te spelen en niet om te slapen ect.
Hele verandering dus!
Maar mijn eerste indruk van mijn nieuwe stage is goed bevallen dus ik ben benieuwd wat mij dit jaar gaat brengen!

Winactie.
En als laatste of nee als een ná laatste;
Er staat op dit moment een winactie online, een winactie in samenwerking met de webshop Fogan cosmetics.
Dit is een speciale winactie want ik ga 3 mensen blij maken met een product die ik voor deze winactie heb binnen gekregen!
Doe jij al mee met de winactie?
Klik hier om naar de winactie te gaan!

Als laatste;
Ik ga nu genieten van mijn laatste officiële vakantie dagje en vanavond de verjaardag van mijn broertje die alweer 17 is geworden vieren! Kleine broertjes worden groot.
Morgen nog een dagje werken en voor de verandering hoef ik is niet om 5 uur op aangezien ik pas om 12 uur hoef te beginnen vanwege de verjaardag van vanavond, helemaal goed dus!




Hoe is het met jullie?
Hoe is het met jullie school en of heb jij deze week ook vakantie gehad?


Love && Enjoy 


Geen opmerkingen