Personal | Eighth driving lesson

Ik ben sinds een paar weekjes bezig met rijlessen.
Omdat jullie zo leuk enthousiast reageerde op mijn eerste column heb ik besloten hier een wekelijkse column van te maken. 
Dus ben jij benieuwd wat ik deze les heb gedaan?
Lees dan gauw verder!
Deze week was het alweer tijd voor mijn achtste rijles.
Wat gaat de tijd toch snel!

Deze keer was het een les waarbij ik mezelf wel 10 keer heel hard voor mijn kop had kunnen slaan.
Ik was echt een beetje aan het stuntelen.
Dan lukte het schakelen naar een andere versnelling weer niet, of trapte ik de koppeling weer te langzaam in, of was ik te sloom met het verzetten naar een andere versnelling voor een bocht.
Kortom het was een rommeltje.

Ondanks heb ik wel weer iets nieuws gedaan, of eigenlijk 2 nieuwe dingen.
We zijn namelijk een pakeergarage in geweest.
Iets waar ik eigenlijk helemaal niet zo'n fan van ben. Gewoon het is er allemaal zo krap.
Toch zijn we er in gegaan en het viel eigenlijk wel heel erg mee.
Het is een rare ervaring om zo'n stijle helling op te gaan en gelijk een bocht te moeten maken.
Helemaal boven op moest ik in pakeren, dit gingen we een paar keer over doen tot ik recht in een vak stond.  
En toen moesten we natuurlijk weer naar beneden want boven op een pakeergarage kom je niet echt ver!
Toen we de eerste helling weer naar beneden gingen moest ik midden op de helling blijven staan en achteruit gaan. 

In z'n achteruit, koppeling tot de helft tot je iets hoort en dan langzaam gassen. En whoeeehoee ik ging in zijn achteruit de helling weer op in plaats van af. Toen gingen we weer verder naar beneden.
Langzaam maar zeker kwamen we weer in de buurt van de weg.
Toen ik beneden was had ik toch wel iets van een trots gevoel, het was tenslotte toch de eerste keer en iets wat je niet iedere dag doet zo'n pakeergarage.
Yeah, weer iets nieuws gedaan!

Ondanks de dingen die niet heel lekker gingen was het toch weer een leuke les want een stukje snelweg zat er ook nog bij.
Ja, ik kan voldaan, gesloopt en wel mijn vakantie beginnen!

Ben jij al met je rijbewijs bezig?
En wat vind jij van in pakeer garages rijden?

Love && Enjoy 


5 opmerkingen

  1. Vind het echt leuk om te lezen! Ik ben zelf ook aan het lessen heb nu 17 lessen gehad en ben bijna klaar om af te rijden!
    Ik voel me ook altijd heel trotst als ik als meisje weer goed heb ingeparkeerd hahaha!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk geschreven!

    http://susanneke.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk om te lezen, je hebt een leuke schrijfstijl! Ik ben blij dat ik me rijbewijs al heb, ik vond rijlessen nooit zo leuk haha. Nog steeds heb ik wel eens moeite met inparkeren, een paar keer steken en dan sta je nog niet recht pff haha. Fijne vakantie!
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha wat leuk om het zo te lezen. Ik ben trots op je meid! Ik ben ook al met rijlessen bezig ja. Mijn 19de les woensdag als het goed is hihi!

    BeantwoordenVerwijderen