It's Hot! The Gangnamstyle!

Vandaag een artikeltje dat anders is dan anders.
Een artikeltje wat gebasseerd is op 1 clip. 
De GANGNAMSTYLE!
Benieuwd wat ik met dit artikeltje wil doen?
Lees dan snel verder!
Soms hebben we zo'n tijd.
Zo'n tijd waarin je alleen maar dezelfde liedjes hoort, dezelfde dansjes ziet en dus met zijn alle  de zelfde bewegingen maakt.
Dat komt meestal maar door 1 iemand, 1 liedje en 1 clip.
Deze keer is het ook weer iets.

Eerst was het Ai Se Tue Pego, de hele dag door hoorde je hem wel ergens. 
Of je nou de radio had aan staan, op straat liep of ergens even wat zat te drinken.
Nu hebben ze weer wat nieuws.
Een chinees mannetje die een dansje doet.
Genaamd: Gangnamstyle.

Ik wilde hier een artikeltje over maken omdat ik een aantal filmpjes van het dansje op youtube had gevonden.
Een aantal filmpjes die ik eigenlijk wel de moeite waard vond om met jullie te delen.

Laten we beginnen met de clip.
Toen ik het liedje voor het eerst hoorde en dat is nog niet zo lang geleden dacht ik van 'oh' leuk.
Toen ik de clip voor het eerst zag en ik een aantal mensen het dansje zag doen dacht ik van WTF!
Ik bedoel je moet het maar verzinnen toch!
En hoe komen ze erbij?
En dan de clip zelf;
Ik weet niet wat ik er van moet vinden.
Het is denk ik meer dat ik het liedje wel oke vind en er wel om kan lachen maar eigenlijk behalve het dansje in de clip snap ik de rode draad er niet van.
Zit er uberhaupt een rode draad in?
Vervolgens ging ik verder kijken op youtube.
Toen kwam ik een filmpje tegen van de show van Ellen.
Hier werd een moeder met een zoon uitgenodigt die een eigen choreo hadden gemaakt op dit nummer.
Een poppin choreo met het dansje erin verwerkt.
Die moeder is heel kleun en die zoon die steekt daar in tegen een kop boven zijn moeder uit.
Toen ik dit filmpje zag moest ik weer lachen. 
Want het is maar net hoe je het verzint. 
Voor de rest kwamen er aan mijn rechter kant nog heel wat aanbevelingen.
Een aantal flashmobs die ik daar tegen kwam en die er wel heel gaaf uit zagen wil ik even nog met jullie delen:


Ik vind dit er echt heel gaaf uit zien.
Sowieso vind ik flashmobs al gaaf en zou ik er ooit nog eens eentje mee willen doen.
Zo veel mensen die spontaan dezelfde bewegingen beginnen te maken.
Wauw!

Verder, had ik het er laatst met iemand over.
Zij had weer van een vriendin gehoord dat dit dansje van de Gangnamstyle van de kreeften af kwam.
Dit was op mijn werk om kwart voor zeven 's morgens. Ik ga je zeggen ik kwam niet meer bij.
Ik heb geen idee of dit waar kan zijn.
Want ik bedoel zie jij een kreeft al zo onder water staan?

Wat vind jij van de Gangnamstyle?
Waar denk jij dat dit vandaan komt?
En heb jij al eens een flashmob mee gedaan?

Love && Enjoy 

4 opmerkingen

  1. Leuke post heb je gemaakt! Dit is daar echt het perfecte liedje voor haha. Ik zou wel eens mee willen doen aan een flashmob, lijkt me echt leuk :)
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Weet je wat ik jammer vind, PSY vind ik een goede entertainer net als zoveel koreaanse artiesten. Gezien PSY uit zuid korea komt en niet een "chinees mannetje" is.

    Het is een trend maar mensen weten niet eens wie het is. Zo is Hyuna van 4-minute te zien in de clip maar ook de geweldige MC Yoo Jaesuk, die ik geweldig vind in running man.

    Anyways mijn punt was zoveel mensen vinden hem geweldig omdat het op dit moment populair is willen mee gaan met de trend terwijl ze er niks van weten en zich niet eens de moeite willen doen.

    Ik vind het een leuke post en je hebt leuke flashmobs gevonden. Maar verander het Chinees mannetje ;D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha zo tof, ik ben wel fan van Gangnam Style :d

    BeantwoordenVerwijderen