Écht HEMA De Musical!


Vorige week woensdag was het dan zo ver.
De repetitie´s voor HEMA de Musical gingen beginnen.
Wauw en wat heb ik een leuke 5 dagen gehad in het theater zeg!
Echt ik heb genoten.
Vandaag vertel ik jullie hoe het was, wat we hebben gedaan met behulp van een aantal hele leuke foto's.
Kijken jullie mee?





We kregen de week ervoor een mail met de vraag of je je op wilde geven voor de extra repetities, dit zouden 2 avonden extra zijn buiten de standaard dagen die ingepland stonden.
Ik had mij opgegeven dus voor mij begon het avontuur op de woensdag avond al in plaats van op de vrijdag avond.
Ik heb niet zo heel veel foto's gemaakt, maar op facebook zijn er wel heel wat foto's verschenen van backstage en van de musical zelf.
Die foto's ga ik in dit artikel gebruiken, dit zo dat het een beetje een 'Picture of My Life' artikeltje word maar dan in de vorm van de musical.
De foto's staan ook niet op volgorde, toch hoop ik jullie zo een beetje een indruk te kunnen geven van wat wij die dagen in het theater zowel gedaan hebben.
Enjoy!

Wij waren de eerste figuranten die aan de musical zouden meedoen.
Vandaar dat het Noord-Hollands dagblad langskwam om een interview met 2 collega's af te nemen en een foto voor in de krant.
Deze foto's is overigens niet op in de krant verschenen maar op de site van het theater en op de facebook pagina van HEMA de Musical. 
En dit waren trouwens ook niet alle figuranten, dit was namelijk op een van 1 van de 2 extra dagen en hier kon helaas niet iedereen bij zijn. 


Wij mochten in een scene samen met de cast een liedje zingen. 
Het was kerst en wij mochten midden in de winternacht maar dan in de 'Hema versie' met de cast mee gaan zingen. Wij zouden dan als engelen op komen en daar waren natuurlijk wel engelen pakjes voor nodig.
Tadaaa.


In onze prachtige engelen kostuums.
Het was jammer dat we er maar 15 hadden en dus niet iedereen iedere voorstelling kon mee doen.
Gelukkig hebben we gerouleerd zodat toch iedereen minimaal 1 keer op het podium het lied kon meezingen. 
En wat was dat gaaf zeg!
Het was zo ontzettend gaaf om tussen de cast voor een groot publiek te mogen 'zingen'. 
Ik heb 2 keer mee mogen zingen, dus dat was wel echt heel gaaf. 
En nu heb ik het woord 'gaaf' iets te vaak gebruikt denk ik..


De zaal.
Écht HEMA!

Met Jill.
Jill was de enige van de groep die niet bij de HEMA werkt, maar zij mocht via de uitmarkt, (waar zij zich voor de grap had opgegeven) mee doen aan de voorstellingen in het Zaantheater. 
Heel gezellig!
We are ready for the wedding van Prins Willem - Alexander en Maxima! 


& Lianne. 
We are ready om voor de 2de keer de bruiloft mee te maken:)



Na Jaakko ( die de choreo's van de musical heeft gemaakt en is bekend van Sytycd & The Ultimate dance battle ) 10 duizend en 1 keer voorbij te zijn gelopen in de gangen van het theater waagde we toch nog even de stap om zondag na de laatste voorstelling ( voor ons ) op Jaakko af te stappen voor een foto.
Ik denk dat Lianne en ik zo kunnen meedansen in de choreo's van de musical, zo leuk! 
Wij ook weer blij met de foto!


Wij werden door Peter en Werner begeleid de dagen dat we in het theater rond huppelde.
Toen we opzoek naar Jaakko gingen voor een foto ( die overigens als je goed kijkt achter Peter staat ) vonden we het ook leuk om nog even met Peter en Werner op de foto te gaan als 'aandenker', helaas konden we Werner niet meer vinden. Achteraf was het nog leuker geweest als we met Peter, Werner en de andere figuranten op de foto's waren geweest. Maar goed dat bedenk je pas wanneer iedereen weg is!


En natuurlijk moesten we ook nog even op de foto met de cast!
Wieeehoeeee!

Uiteindelijk hebben we aan 3 scènes mee gedaan:
- De kerst scene waar wij als engelen met de cast een liedje mochten zingen
- Een straat scene waarbij we achter op het podium door de straat mochten lopen ( echt figureren dus )
- En we mochten tijdens de bruiloft het 'publiek' zijn.


Omdat ik zelf bij de extra repetities was heb ik zelf de voorstelling 2 keer gezien.
2 keer heb ik mijn lachspieren getraind, want wat is dat leuk zeg!
Het verhaal is zo geniaal bedacht, de acteurs spelen dit zo met volle overtuiging dat je af en toe gewoon niet meer bij komt.
En de liedjes, die zijn nog het leukste van alles.
Meer ga ik niet verklappen, ik ga je wel vertellen dat dit zeker een aanrader is!

De 5 dagen dat ik in het theater heb doorgebracht waren iets wat ik niet had willen missen.
Zo veel nieuwe dingen gedaan, nieuwe ervaringen opgedaan en natuurlijk heel veel gelachen.
En de reactie van het publiek is gewoon het aller-leukste van alles.
Het waren echt 5 top dagen!

Dit was het voor nu.
Ben jij voorplan om naar deze musical te gaan?
Heb jij al een gefigureerd?
Wat vinden jullie van de foto's?
Love && Enjoy  
















8 opmerkingen

  1. Super leuke foto's!

    Liefs, Mariette
    Ps. Misschien is het handig om even je artikel nog een keer door te lezen, heb een aantal spellingsfouten ontdekt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk! Ziet er allemaal erg leuk uit! Wat heb je trouwens een leuke blog! Ik ben je met bloglovin gaan volgen! Neem je ook een kijkje op mijn blog?
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. awesome:-)


    ♥♥♥♥♥♥♥♥♥
    natalijayasmina-b.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen