#16; Top 5 plekken van de wereld.

Afgelopen keer liet ik jullie mijn top 5 aan tijdschriften zien.
Vandaag ga ik weer verder met de challenge en laat ik jullie mijn top 5 aan mooiste plekken op de wereld zien.
Benieuwd?
Als ik heel eerlijk ben weet ik niet precies wat ze met deze challenge bedoelen.
Ja, ik snap dat ze willen dat je over de 5 mooiste plekken van de wereld gaat vertellen.
Maar bedoelen ze 5 plekken die jij mooi vond en waar je dus al bent geweest of bedoelen ze 5 plekken die jouw mooi lijken en waar je dus ooit nog eens heen hoopt te gaan?
Ik heb geen idee.
Vandaar dat ik een zelf de beslissing heb genomen en er voor heb gekozen om jullie mijn top 5 van de mooiste plekken op de wereld waar ik zelf al eens ben geweest.
Ik ga namelijk al heel mijn leven op vakantie en ben ook echt al op heel veel plekken geweest.
En omdat ik daar dan ben geweest kan ik daar wel over vertellen wat ik er zo mooi aan vond en waarom deze tot mijn top 5 behoort.
Én zo krijgen jullie weer een stukje over mijn leven voor geschoteld, leuk want ik merk dat jullie de persoonlijke artikeltjes ook altijd erg waarderen.
Maar oke, genoeg gebabbelt.
Laten we gauw beginnen!

#1:  Canal D'amour
Mischien dat jullie je dit nog wel kunnen herinneren.
Bij het Canal D'amour ben ik namelijk afgelopen zomer vakantie geweest.
Hier heb ik jullie dan ook een aantal foto's van laten zien in dit artikel.
Dit is een plek wat vooral bestaat uit water en rotsen, een plek waar je als er helemaal niemand zou zijn even helemaal tot rust zou kunnen komen.
Een plek die mij geinspireerd heeft, een plek van vele mooie plaatjes.
Ja, dit vind ik een van de 5 mooiste plekken waar ik geweest ben. 

#2; Port Grimaud. 
Dit is een plaatjes waar ik vorig jaar op een camping heb gestaan.
Port Grimaud wordt het venetie van Frankrijk genoemd.
En ik weet waarom, ondanks dat ik nog nooit in venetie ben geweest.
Prachtige stad en een mooie zee.
Ja deze hoort ook thuis in mijn top 5. 
Het is wel grappig want de foto die hieronder te zien is heb ik niet zelf gemaakt, maar in dat restaurantje hebben we toen iets gegeten en zijn we met een bootje door de grachtjes gevaren, toevallig ook dit grachtje ( dit noem je toch een gracht? ).

#3; Londen 
Met school ben ik twee jaar geleden in Londen geweest.
Ondanks dat ik helemaal gesloopt was, ik amper had geslapen en daar door weinig van heel londen heb meegekregen is deze stad wel blijven hangen.
Mischien wel alleen door de rooie bussen, de linker en rechter wegen die omgedraaid zijn, de metro en de sfeer die de stad met zich mee brengt.
Maar het gevoel dat ik op de Tower Brigde heb gestaan heeft ook wel wat.
Toch heeft dit iets, iets wat Nederland niet heeft maar wat toch mooi Is.
#4; Amsterdam.
Het klinkt mischien stom, je eigen stad als de mooiste plek van de wereld.
Oke ik geef toe, het is zeker niet de mooiste plek.
Maar ondanks dat vind ik het toch wel een plek die een bepaalde kracht uitstraalt.
Er zijn allerlei soorten mensen en altijd als ik in Amsterdam ben heb ik het idee dat ik ergens in een ander land loop.
Heerlijk, ondanks dat dit niet de mooiste is van allemaal is het wel een van de fijnste plekken.

#5; Cannes 
Cannes is ook een plaats waar ik vorig jaar ben geweest.
Een plaats waar ook het film festival plaats vind, een plaats waar honderede beroemdheden komen.
Een plek waar ik ben geweest en waar ik letterlijk en figuurlijk mijn ogen uit mijn lijf heb gekeken.
Wauw, wat is het daar mooi!
En wat boel winkels en wat een gezellige drukte.
Maar vooral dat strand dat over vol lach om niet  te vergeten.
Ja Cannes mág niet van dit lijstje ontbreken!

Wat is volgens jouw de mooiste plek van de wereld?
Ben je daar al eens een keertje geweest?

Doe mee met de winactie en win!













5 opmerkingen

  1. Ik ben dit jaar naar Griekenland geweest, naar het eiland Kos, dat is denk ik de mooiste plek waar ik ben geweest, maar Berlijn en londen waren ook heel mooi!

    www.susanneke.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er allemaal super mooi uit!
    Liefs, Maruschka
    www.womanexclusive.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik wil nog zo graag een keer naar Londen! Maar voor nu is de mooiste plek waar ik ben geweest voor mij Parijs <3

    BeantwoordenVerwijderen