Personal | First driving lesson

Oh my gosh!
Wat was ik zenuwachtig!
Benieuwd wat ik er van vond en hoe ik het heb beleefd?
Lees dan gauw verder!

Gister avond om 7 was het dan zo ver.
Eigenlijk wilde ik helemaal niet, was ik bang en het laatste half uur behoorlijk zenuwachtig.
Ik was bang dat ik met mijn lengte niet boven het dashboard of bij de pendalen zou komen.
Dingen die waarschijnlijk meerdere mensen hebben voor hun eerste rijles.

En dit besefte ik pas een half uur van te voren.
De hele dag nergens last van gehad en er bijna niet aan gedacht maar een half uurtje van te voren boem paf pats! De zenuwen waren niet meer te houden.

Omdat mijn broertje gister precies 16 en een half was mocht hij ook beginnen met rijlessen en dat deed hij dan ook al te graag.
En omdat ik het allemaal nog best spannend vond en hij voor het eerste opzicht nergens last van had mocht ik achterin gaan zitten en mocht hij gelijk achter het stuur richting het industrie gebied.
Zo kon ik even wennen en een beetje mee kijken.

Een half uur later was ik aan de beurt.
M'n broertje had de auto netjes aan de kant gezet en ik mocht instappen.
En inderdaad ik moest eerst wat aan de stoel sjorren, de spiegels en het stuur goed doen.
De stoel en het stuur moesten geloof ik allebei op z'n voorst, maargoed zo kon ik er in iedergeval goed bij.

Eerst werd alles uitgelegd en moest ik de spiegels goed doen.
Toen mocht ik beginnen met sturen, mijn instructeur die deed de pendalen en het schakelen zo kon ik even wennen aan het sturen.
Toen dat goed ging ging ik langzaam de pendalen en en de pook ( als je dat zo schrijft ) leren kennen en een paar keer zelf proberen.
Na een beetje rond te hebben gereden gingen we nog een keertje wisselen.
M'n broertje die mocht bij een helling starten, keren en achteruit rijden.

Na een half uurtje was het weer mijn beurt.
Ik zat nu al met minder zenuwen achter het stuur, god zij dank.
En nu mocht ik ook bij een helling starten, keren en achteruit rijden. Het ging best.
Toen weer een paar rondjes.
Ondanks zat ik wel bijna op een paaltje omdat ik in plaats van rem de gas in drukte ( alleen mij lukt dat ) maar gelukkig werd er op tijd in gegrepen en konden we er allemaal om lachen en uiteraard geen deuken of weet ik het wat. Volgens mijn instructeur gingen we de jungle in. Hahaha.
Na nog een paar rondjes te hebben gereden gingen we weer terug richting ons dorp.
Bij de stoplichten nam mijn instructeur de pendalen weer over en mocht ik naar huis sturen.

Wauw dat is toch wel even wat anders dan dat je of een meerijder bent of dat je op de fiets zit.
Maar het was ook wel een kick, ja het was een kick om door je eigen dorp met een auto te rijden.

In de straat mocht ik de auto nog keren en toen zat mijn eerste rijles er al weer op!
De remmen hebben hun werk een paar keer goed moeten doen omdat ik hem te diep indrukte, het stuur heeft zijn werk moeten doen omdat ik het gas inplaats van de rem in drukte maar ik en mijn broertje waren weer heel thuis.

Ja, het was of nee het is een nieuwe ervaring en het is vooral een kick die je krijgt tijdens het rijden en ik van andere nooit begreep.
Dit begrijp ik nu wel.
Het besef dat je nu in een auto zit en zelf rijd is raar, maar wel heel leuk.

Ik wilde dit even met jullie delen omdat ik het nog niet in grote woorden heb uitgesproken.
Omdat ik jullie een beetje een inzicht wil geven hoe ik deze nieuwe ervaring heb beleefd.
Volgende week is rijles nummer 2, ik kijk er naar uit!

Zouden jullie het leuk vinden om iedere week een verslagje van mijn rijlessen te lezen? 
En ben jij al begonnen met rijlessen of heb je je rijbewijs al?
En wat vind je er van?

p.s:
Ik heb dit berichtje geschreven gister avond nadat ik mijn eerste rijles er op had zitten.
Omdat ik nog een beetje hyper was voor mijn doen in de avond kan het zijn dat er spellingsfouten of rare zinnen in zitten, maar dan weten jullie waarom. Ik was gewoon iets te enthousiast en wilde dit perse gister avond nog typen.


Love && Enjoy 

7 opmerkingen

  1. Ik moet over een jaar en half examen doen anders is mn voorlopig rijbewijs verlopen. Ik kan nog eigenlijk nix zeg maar en moet alles thuis leren zonder rijschool, kan de rijschool namelijk niet betalen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zou het wel leuk vinden! Ik heb nu net twee maanden mijn rijbewijs en ben wel benieuwd naar de ervaringen van andere mensen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super leuk! Ik denk dat ik ook echt kapot zou gaan van de zenuwen, maar blij dat je het uiteindelijk allemaal goed is gegaan en je het zelf ook leuk vond! Ik zou het wel leuk vinden om inderdaad over je lessen te lezen, voor als ik zelf ga beginnen. Ik wens je alvast veel succes bij je tweede les.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hahah, dat plaatje :) maar leuk artikel en rijlessen lijkt me wel erg spannend hihi!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dit doet me denken aan m'n eigen rijlessen haha. Ben in het begin van de zomervakantie begonnen, maar vind het zooooo leuk. haha. (:

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw echt cool man! Lijkt me zo gaaf:)
    Leuk om elke week te kunne lezen:)

    xoxo succes!

    BeantwoordenVerwijderen